Facebook E-mail
جستجو در ماده
جستجو در مقررات
انتقال
بعدی قبلی
formats

آیین نامه اجرایی بیمه خدمات درمانی خویش فرمایان ۱۳۷۷/۴/۱۷

هیأت وزیران در جلسه مورخ 1377.4.17 بنا به پیشنهاد شماره 3249 مورخ 1377.3.12
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استناد مواد (8)‌و (9)‌قانون بیمه همگانی خدمات درمانی – مصوبت 1373 – آیین‌نامه اجرایی بیمه خدمات درمانی خویش فرمایان را به شرح زیرتصویب نمود:
“‌آیین‌نامه اجرایی بیمه خدمات درمانی خویش فرمایان”
‌ماده 1- سازمان بیمه خدمات درمانی موظف است هر متقاضی را به صورت انفرادی بیمه نماید.
‌ماده 2- بیمه خدمات درمانی خویش فرمایان از طریق پزشک خانواده و نظام ارجاع به مؤسسات طرف قرارداد سازمان اجرا خواهد شد و فرد متقاضی در‌انتخاب پزشک خانواده از بین پزشکان و مؤسسات درمانی طرف قرارداد(‌معرفی شده از سوی سازمان بیمه هدمات درمانی) مخیر می‌باشد.
‌ماده 3- حق سرانه بیمه خدمات درمانی خویش فرمایان همه ساله متناسب با عملکرد، فرانشیز و تعرفه‌های واقعی به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه،‌وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بیمه خدمات درمانی تهیه و پس از تأیید شورای عالی بیمه خدمات درمانی به تصویب هیأت وزیران‌می‌رسد.
‌ماده 4- خویش فرمایانی که به صورت خانوادگی بیمه می‌شوند به ازای تعداد افراد بیمه شده تحت تکفل خود از تخفیف برخوردار میگردند واین تخفیف شامل‌سرپرست و کلیه افراد تحت تکفل نیز خواهد شد.
‌ماده 5- خویش فرمایانی که بیمه خدمات درمانی خود را برای سالهای بعد نیز ادامه دهند،‌متناسب با سنوات تداوم بیمه از تخفیف برخوردار می‌شوند و در‌صورت انقطاع بیمه به میزان زمانی که تداوم بیمه قطع شده است از سابقه سنواتی بیمه شونده کسر می‌گردد.
‌ماده 6- میزان تخفیف مورد فوق الذکر همه ساله با پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بیمه خدمات‌درمانی و تأیید شورای عالی بیمه خدمات درمانی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
‌ماده 7- حداقل سرانه بیمه خویش فرمایان پس از اعمال تخفیفهای مقرر در این دستورالعمل نباید از سرانه کارمندان دولت کمتر و حداکثر آن نباید از حق سرانه‌مصوب خویش فرمایان در سال مزبور بیشتر باشد.
‌ماده 8- حق سرانه بیمه خویش فرمایان برای هر متقاضی به ترتیب زیر محاسبه می‌شود:حق سرانه برای هر متقاضی خویش فرما برابر است با:

Untitled

 

 

 

 

 

ao=‌حق سرانه مصوب شورای عالی بیمه برای خویش فرما در سال مورد نظر

n1=‌تعداد عائله تحت تکفل بیمه شده
n2=‌سنوات استمرار بیمه شده
n3=‌سنوات انقطاع بیمه
x1=‌درصد تخفیف به ازای هر فرد بیمه شده
x2=‌درصد تخفیف به ازای هر سال سابقه بیمه
‌ماده 9- ارقام فوق برای سال 1377 به شرح ذیل می باشد :
‌سرانه بیمه خدمات خویش فرمایان با فرانشیز 25% خدمات سرپایی و بستری 20000 a
‌سرانه بیمه خدمات درمانی خویش فرمایان با فرانشیز 25% خدمات بستری 13250
x 1=%5
x 2=%10
‌حسن حبیبی
‌معاون اول رییس جمهور

شماره: 64420/14253/4/30


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 18

خانه آیین نامه های تامین اجتماعی آیین نامه اجرایی بیمه خدمات درمانی خویش فرمایان ۱۳۷۷/۴/۱۷