Facebook E-mail
جستجو در ماده
جستجو در مقررات
انتقال
بعدی قبلی
formats

آئین نامه اجرایی تبصره (۵) قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایانی که حداکثر۵ نفر کارگر دارند ۱۳۶۲

ماده 1- کارگاه از نظر این آئین نامه به واحدهای تولیدی – صنعتی و فنی اطلاق می‌شود که حداکثر 50 نفر کارگر داشته باشند.
ماده 2- کلیه کارگاههای که مشمول قانون تأمین اجتماعی قرار گرفته یا بگیرند و اداره آنها به صورت (اشخاص حقیقی یا حقوقی) بوده وفعالیت یا خدمات آنها جنبه تولیدی، صنعتی و فنی داشته باشد مشمول معافیت قانون مذکور خواهند بود.
تبصره 1- فهرست فعالیتهای موضوع این قانون مطابق صورت پیوست می‌باشد. شناسایی و تعیین سایر فعالیتها به عهده هیأتی مرکب از وزاری کار و امور اجتماعی،‌صنایع و وزیر مشاور رئیس سازمان بهزیستی (بهزیستی و تأمین اجتماعی) خواهد بود که پس از تصویب هیأت مذکور به این فهرست اضافه می‌ گردد.
تبصره 2- شرکتهای تعاونی که تحت نظارت ارگانهای دولتی فعالیت می‌کنند و همچنین معادن سطح الارضی که جنبه کارگاهی دارند در صورت دارا بودن سایر شرایط این آئین نامه مشمول قانون مذکور می‌باشند.
ماده 3- کارفرمایان مشمول این قانون که حداکثر پنج نفر کارگر دارند از پرداخت کل حق بیمه سهم کارفرما معاف و پرداخت این رقم به عهده دولت می‌باشد. در مورد کارفرمایانی که بیش از 5 نفر کارگر دارند نسبت به متوسط حق بیمه (سهم کارفرما) کل افراد شاغل د رهر ماه برای پنج نفر معاف بوده و پرداخت این مبلغ به عهده دولت خواهد بود و کارفرما موظف است به پرداخت مابقی سهم خود می باشد.
ماده 4- سازمان تأمین اجتماعی مکلف است حق بیمه سهم کارفرمایان موضوع این قانون را که بایستی از طرف دولت پرداخت شود. براساس مقررات تأمین اجتماعی و این قانون ماهانه محاسبه و به وزارت امو راقتصادی ودارایی اعلام نمایند. وزارت مذکور حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ اعلام مکلف به پرداخت آن به سازمان تأمین اجتماعی می باشد.
ماده 5- کارفرمایان مشمول این قانون مکلفند صورت مزد افراد شاغل در کارگاه خود همچننی حق بیمه سهم آنان و مابقی حق بیمه سهم خود را بر اساس ماده 2 این آئین نامه و قانون و مقررات تأمین اجتماعی ظرف مهلت‌های مقرر به سازمان تسلیم و پرداخت نمایند. د رغیر این صورت قبول لیستهای معوقه موکول به بررسی و تأیید سازمان خواهد بود.
ماده 6- در صورت مشاهده هر گونه خلاف موضوع تبصره 2 این اقن در صورت مزدهای ارسالی با توجه به گزارش بازسرسان سازمان که دراین مورد د رحکم گزارش ضابطین دادگستری است از طریق مراجع صالحه اقدام خواهد شد .سازمان تأمین اجتماعی تا روز صدور حکم مراجع صالحه کلیه تعهدات خود را انجام خواهد داد.
ماده 7-با اجرای مقررات این قانون و آئین نامه آن 6% کمک دولت موضوع آئین نامه اجاری یتبصره 57 قانون بودجه سال 1361 مصوب جلسه مورخ 30/4/1361 هیأت وزیران لغو می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 8 =

خانه آیین نامه های تامین اجتماعی آئین نامه اجرایی تبصره (۵) قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایانی که حداکثر۵ نفر کارگر دارند ۱۳۶۲