Facebook E-mail
جستجو در ماده
جستجو در مقررات
انتقال
بعدی قبلی
formats

قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی (مصوب ۱۳۶۵/۳/۲۷ مجلس شورای اسلامی)

ماده واحده ـ حق بیمه یا بازنشستگی سوابق خدمت اشخاصی که وجوهی را به هریک ازصندوقهای بیمه یا بازنشستگی یا صندوقهای مشابه پرداخت نموده اند درصورتیکه محل کاریا خدمت آنان تغییرنموده و به تبع آن از شمول خدمات صندوق مربوط خارج شده باشند یا طبق ضوابط قانونی ، مشترک صندوق دیگری شده اند بمیزان 4 درصد آخرین حقوق و مزایای آنان که مبنای برداشت حق بیمه یا بازنشستگی قرارگرفته است بابت هرماه به صندوقی که مشمول ، به تبع شغل خود مشترک آن شده است منتقل می شود.درمورد اشخاصی که بعد از تاریخ تصویب این قانون ازشمول خدمات صندوق بازنشستگی مربوط خارج شده و زیر پوشش صندوق بیمه یا بازنشستگی دیگری قرارگیرند به جای نرخ 4 درصد مذکور دراین ماده کلیه وجوهی که به صندوق بیمه یا بازنشستگی قبلی مستخدم پرداخت شده است پس ازکسرحق درمان عینا به صندوقی که مستخدم مشترک آن شده است واریز خواهد شد.

تبصره 1ـ انتقال حق بیمه ، یا کسور بازنشستگی اشخاصی که قبل ازتصویب ایـن قانـون بموجـب قوانیـن مربوط ، حق بیمه ، یا کسور بازنشستگی آنان ازیک صندوق بازنشستگی به صندوق بازنشستگی دیگرمنتقل شده است مشمول مقررات این قانون نخواهد بود.

تبصره 2ـ آن قسمت ازسنوات خدمت قابل قبول دولتی مستخدم که مبنای برداشت حق بیمـه ، یـا کسـور بازنشستگی قرارگرفته با انتقال حق بیمه ، یا کسوربازنشستگی جزء خدمت رسمی قرار می گیـرد و مـازاد بـر آن مشمول مقررات صندوق بازنشستگی مربوط خواهد بود .

تبصره 3ـ درخصوص آن دسته ازمشمولین تامین اجتماعی و صندوقهای مشابه که سهم بازنشستگی آنان به ماخذ مذکور درماده واحده ازسایرصندوقهای بازنشستگی دریافت گردیده است با اخذ مابه التفاوت سهم بازنشستگی براساس قوانین ومقررات مربوط ازمستخدم ، سنوات خدمت آنان محاسبه خواهد شد میزان و نحوه اخذ سهم بازنشستگی مذکور دراین تبصره براساس آئین نامه ای خواهد بود که به تصویب هیات وزیران می رسـد.

قانون فوق مشتمل برماده واحده وسه تبصره درجلسه روز سه شنبه بیست و هفتم خـرداد مـاه یکهـزاروسیصـدو شصت وپنج مجلس شورای اسلامی تصویب ودرتاریخ 1365/4/19 به تایید شورای نگهبان رسیده است . ‌

شماره:1229/210


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 10

خانه سایر قوانین تامین اجتماعی قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی (مصوب ۱۳۶۵/۳/۲۷ مجلس شورای اسلامی)