Facebook E-mail
جستجو در ماده
جستجو در مقررات
انتقال
بعدی قبلی
formats

لایحه قانونی بخشودگی قسمتی از حق بیمه بیمه شدگان و کارفرمایان کارگاههای کوچک صنفی مشمول قانون تأمین اجتماعی ۱۳۵۸

ماده واحد-به منظور کمک به بهبود وضع مالی بیمه شدگان و کارفرمایان کارگاههای کوچک صنفی و بالا بردن توانایی آن در پرداخت حق بیمه موضوع ماده 28 قانون تأمین اجتماعی از تاریخ 1358/1/1 تاتاریخ تصویب اصلاحیه قانون تأمین اجتماعی موضوع ماده 6 لایحه قانونی اصلاح قانون اصلاح قانون تشکیل سازمان تأمین اجتماعی 9% از حق بیمه مقرر در ماده مذکور به ترتیب 2% سهم بیمه شده و 7% سهم کارفرما بخشوده می‌‌شود. این بخشودگی شامل کارگاههای کوچک اجتماعی قرار گرفته یا بعداً قرار خواهند گرفت می‌گردد.
تبصره 1- کارفرمایان موضوع این ماده از تاریخ تصویب این قانون مکلفند صورت مزد یا حقوق همچنین حق بیمه هر ماه را درموعد مقرر در قانون تأمین اجتماعی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال و پرداخت نمایند و چنانچه در تسلیم صورت مزد یاحق بیمه منتفی بوده و از لحاظ میزان حق بیمه همان ماه مکلف به پرداخت حق بیمه مقرر در ماده 28 قانون تأمین اجتماعی همچنین خسارات موضوع مواد 98 و 100 قانون مذکور خواهند بود.
تبصره 2- کارفرمایان مشمول این قانون می‌توانند حق بیمه معوقه ازتاریخ اول فروردین ماه 1358 تا تاریخ تصویب این قانون را با استفاده از بخشودگی مقرر حداکثر ظرف شش ماه از تاریخ تصویب این قانون به سازمان بپردازند و چنانچه ظرف این مهلت حق بیمه مذکور را پرداخت ننمایند از لحاظ پرداخت حق بیمه و خسارت مربوط مشمول مقررات کلی قانون تأمین اجتماعی خواهند بود. حق بیمه‌هایی که این قبیل کارفرمایان از تاریخ 1358/1/1 تا تاریخ تصویب این قانون براساس قانون تأمین اجتماعی پرداخت نموده‌اند در محاسبات ناشی از اجرای این قانون منظور خواهد شد.
تبصره 3- کارفرمایان موضوع این ماده که ظرف مهلت‌های مقرر در این قانون نسبت به تسلیم صورت مزد یا حقوق و پرداخت حق بیمه مقرر در این قانون به سازمان تأمین اجتماعی اقدام نمایند مشمول هیچ یک از خسارات مندرج در قانون تأمین اجتماعی نمی‌باشند مگر آنکه به موجب همین قانون مشمول مقررات کلی تأمین اجتماعی قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 9 =

خانه سایر قوانین تامین اجتماعی لایحه قانونی بخشودگی قسمتی از حق بیمه بیمه شدگان و کارفرمایان کارگاههای کوچک صنفی مشمول قانون تأمین اجتماعی ۱۳۵۸