Facebook E-mail
جستجو در ماده
جستجو در مقررات
انتقال
بعدی قبلی
formats

ضوابط اجرایی ماده ۱۹۵ قانون کار جمهوری اسلامی ایران در مورد انتخاب کارگران نمونه ۱۳۸۳

دامنه شمول :کلیه کارگران مشمول قانون کار شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی سراسر کشور :
نحوه انتخاب کارگر نمونه و گروه کار نمونه :
انتخاب و معرفی در سه مرحله زیر انجام می پذیرد :

مرحله مقدماتی (در سطح کارگاه و کارخانه )
مرحله نیمه نهایی (درسطح استان )
مرحله نهائی (درسطح کشور )
روش انجام کار :

الف – مرحله مقدماتی : (در سطح کارگاه )

در این مرحله مدیریت کارگاه با همکاری و هماهنگی شورای اسلامی کار و یا نماینده کارگران واحد مربوط ، نسبت به انتخاب کارگران نمونه ، با توجه به فرم شماره یک و پیوست آن اقدام می نمایند.
کارفرما می تواند گروهی از کارگران را بعنوان گروه کار نمونه (با توجه به تعریف ) انتخاب و فردی که بیشترین سهم مشارکت را داشته به عنوان نماینده گروه معرفی نماید.
کارگران نمونه و گروه کار نمونه انتخاب شده در کارگاه دریکی از روزهای هفته دولت طی مراسمی معرفی و به نحو شایسته در واحد تولیدی صنعتی از ایشان تقدیر به عمل می آید.
مدیران موظفند اسامی کارگران و گروه کار نمونه واحد مربوطه را همراه با فرم شماره 1 و نمونه ای از کارهای ابتکاری ( در صورت مبتکر بودن کارگر ) همراه با گزارش توجیهی در مورد کار انجام شده را حداکثر تا پانزدهم شهریور ماه هر سال به اداره کل کار و امور اجتماعی استان مربوطه ارائه نمایند.
مدیران کل کار وا مور اجتماعی استان موظفند لیست اسامی کارگران نمونه گروه کار نمونه مرحله مقدماتی مطابق فرم شماره 3 را تا پایان شهریور ماه به دبیرخانه همایش ارسال دارند.
ب – مرحله نیمه نهائی : (در سطح استان )

1- دراین مرحله مدیران کل کار و امور اجتماعی نسبت به تشکیل کمیته نظارت مرکب از مدیران کل : کار وامور اجتماعی – سازمان آموزش فنی و حرفه ای – سازمان صنایع و معادن – سازمان صدا و سیما – خانه کارگر استان، اقدام و در مرحله بعدی کمیته علمی و فنی مرکب از نمایندگان سازمانهای فوق الذکر را تشکیل و نسبت به بررسی پرونده ها و گزینش آنها مبادرت نمایند.

2- مدیران کل کار وامور اجتماعی استانها موظفند صورتجلسه کمیته انتخاب و معرفی کارگران نمونه و گروه کار نمونه استانی را (مطابق فرم شماره 4 ) تنظیم و به همراه پرونده منتخبین استانی متشکل از موارد زیر حداکثر تا تاریخ پانزدهم آبان ماه هر سال به دبیرخانه همایش واقع در اداره کل خدمات اجتماعی وزارت متبوع ارسال دارند:

فرم شماره یک ( مرحله کارگاهی )
فرم شماره دو (مرحله استانی )
یک برگ کپی از صفحه اول شناسنامه
یک برگ کپی از شناسنامه کار یا صفحه اول دفترچه بیمه کارگر
دو قطعه عکس 4*3 رنگی (پشت نویسی شده )
یک برگ کپی از آخرین مدرک تحصیلی کارگر
3- مدیران کل کار و امور اجتماعی استان موظفند کارگران و گروه های کار نمونه استانی را در دهه مبارکه فجر طی مراسمی معرفی و به نحو شایسته از ایشان تقدیر نمایند.

ج – مرحله نهایی (در سطح کشور )

انتخاب نهایی کارگران و گروه کار نمونه را دبیرخانه همایش ملی معرفی کارگران نمونه کشور مستقر در اداره کل خدمات احتماعی انجام می دهد.
وظائف دبیرخانه همایش :

دبیرخانه مذکور پس از دریافت پرونده های واصله از استانها و تفکیک پرونده ها بر حسب رشته شغلی و رفع نواقص احتمالی ، پرونده ها را جهت ارائه در جلسات کمیته فنی آماده می نماید.
اقدام در جهت تشکیل کمیته های مربوط به همایش و فراهم آوردن مقدمات کار تشکیل کمیته علمی و فنی مرکب از کارشناسان مربوط به هر رشته شغلی تدوین برنامه زمانبندی اعزام کارشناسان و متخصصین جهت بازدید از طرحهای ابتکاری و بررسی پرونده ها و ارائه اطلاعات لازم به دبیرخانه همایش و انتخاب نفرات برتر . (کمیته های علمی و فنی صورت جلسات خود را مطابق فرم شماره 6 به دبیرخانه ارائه می دهند. )
برنامه ریزی و برگزاری همایش ملی معرفی کارگران نمونه کشور در هفته کارگر هماهنگی های لازم جهت ملاقات کارگران نمونه کشور با مسئولین محترم نظام جمهوری اسلامی پیگیری تسهیلات اختصاص یافته به کارگران نمونه ‌

شماره:125650


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 × 4 =

خانه ضوابط کار ضوابط اجرایی ماده ۱۹۵ قانون کار جمهوری اسلامی ایران در مورد انتخاب کارگران نمونه ۱۳۸۳