Facebook E-mail
جستجو در ماده
جستجو در مقررات
انتقال
بعدی قبلی
formats

تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور

تبصره 14
الف ـ در اجرای مواد(88) و (49) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز است، علاوه بر بیمارستان‌های منتخب مندرج در جدول شماره(8) قانون بودجه سال 1385کل کشورتا بیست درصد (20%) از بیمارستان‌های خود را برای اداره به صورت هیأت امنایی تعیین و اعلام نماید.
دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی موظفند صددرصد (100%) اعتبارات عمومی و درآمدهای اختصاصی بیمارستان‌های مزبور را در اختیار هیأت امنای مربوطه قرار دهند. این اعتبارات پس از اختصاص به هزینه قطعی منظور خواهد شد. هیأت امناء ضمن داشتن اختیار در هزینه نمودن اعتبارات، مسؤولیت پاسخگویی به دانشگاه مربوطه و وزارت متبوع را دارد. این مسؤولیت شامل بدهیهای سنوات گذشته نمی‌شود.
ب ـ به منظور ایجاد عدالت در برخورداری از خدمات بیمه درمانی و دسترسی همگانی به خدمات درمانی در سال 1386 آحاد جمعیت کشور براساس مفاد ماده(13) قانون بیمه همگانی تحت پوشش بیمه پایه خدمات درمانی قرار می‌گیرند.
1 ـ وزارت رفاه و تأمین اجتماعی موظف است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خدمات مشمول بیمه پایه خدمات درمانی را حداکثر ظرف سه ماه تهیه و به تصویب شورای عالی بیمه برساند. این مصوبه برای کلیه دستگاههای اجرایی موضوع ماده(160) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران لازم‌الاجراء می‌باشد.
2 ـ وزارت رفاه و تأمین اجتماعی موظف است با هوشمند‌کردن برنامه‌های بیمه خدمات درمانی و تهیه نرم‌افزاری جامع نسبت به صدور دفترچه یا کارت بیمه پایه درمانی همگانی اقدام و طی دستورالعملی کلیه سازمانهای بیمه‌گر پایه را مکلف به صدور دفترچه یا کارت بیمه پایه خدمات درمانی با درج شماره ملی در آن نماید.
سازمان ثبت احوال کشور موظف است اطلاعات پایه جمعیتی کشور را به صورت برخط (online) و یا روزانه در اختیار سازمانهای ذی‌ربط قرار دهد.
دولت مکلف است بیمه خدمات درمانی کلیه کارکنان اعم از شاغلین، بازنشسته‌ها، وظیفه یا مستمری‌بگیران و اعضاء خانواده آنان را به نحوی ساماندهی نماید تا بتوانند مطابق تعرفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مراجعه مستقیم از خدمات کلیه پزشکان و مراکز خدمات بهداشتی و درمانی، آزمایشگاهی و داروخانه‌های سراسر کشور بهره‌مند شوند. آئین‌نامه مربوط با پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رفاه و تأمین اجتماعی، کار و امور اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
پ ـ سازمان انتقال خون موظف است به منظور حمایت از بیمارانی که به علت دریافت خون و محصولات خونی و بیماریهای منتقله از آن مبتلا می‌گردند، محصولات خونی تولید شده خود را در نزد شرکتهای بیمه تجاری بیمه نماید. مبلغ بیست و پنج میلیارد (25.000.000.000) ریال اعتبار ردیف 503929 مندرج در قسمت چهارم این قانون برای بیمه محصولات خونی اختصاص می‌یابد. شرکتهای بیمه تجاری متعهد می‌گردند هزینه‌های مربوط به عوارض و خسارت‌های ناشی از تزریق محصولات خونی را پرداخت نمایند. در صورتی که عوارض و خسارت‌های ناشی از تزریق محصولات خونی با تشخیص سازمان نظام پزشکی مربوط به اهمال سازمان انتقال خون نباشد آن سازمان مسؤولیتی در قبال عوارض حقوقی مربوطه نخواهد داشت.
ت ـ به موسسه انستیتو پاستور ایران و سازمان انتقال خون ایران و پایگاههای انتقال خون استانی اجازه داده می‌شود درآمد حاصل از فروش محصولات خود را به حساب درآمد عمومی به ترتیب موضوع ردیف‌های 140206 و 140108 قسمت سوم این قانون واریز نمایند. صددرصد (100%) درآمد حاصله از محل ردیف 503920 قسمت چهارم این قانون در اختیار دستگاههای مذکور قرار می‌گیرد تا طبق مقررات مربوطه در راستای افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات مورد استفاده قرار دهند.
ث ـ به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه داده می‌شود وجوه حاصل از درآمد اختصاصی موضوع ماده(24) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را دریافت و به حساب درآمدهای اختصاصی موضوع ردیف 140104 قسمت سوم این قانون واریز نماید. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است معادل وجوه واریزی را از طریق ابلاغ اعتبار، در اختیار دانشگاههای علوم پزشکی و واحدهای ذیربط قرار دهد تا طبق قوانین و مقررات هزینه شود.
ج ـ به دولت اجازه داده می‌شود معادل ده درصد (10%) قیمت هر نخ سیگار تولید داخل، بیست درصد (20%) قیمت سیگار وارداتی، بیست درصد (20%) توتون قلیان وارداتی، بیست درصد (20%) توتون پیپ و سایر مواد دخانی را افزایش دهد. درآمد حاصله پس از واریز به درآمد عمومی ردیف 160117 قسمت سوم این قانون، از محل اعتبار ردیف 503874 قسمت چهارم این قانون در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد تا به منظور توسعه مبارزه با دخانیات، ‌از طریق حمایت از مراکز مشاوره‌ای و درمانی غیر‌دولتی ترک مصرف مواد دخانی، نوسازی و تکمیل شبکه بهداشتی، کمک به تحقیقات مؤسسات دولتی و غیر دولتی در مورد بیماری‌های ناشی از استعمال سیگار، کنترل بیماری‌های سل و سرطان و بیماری ریوی از طریق درمان و تأمین داروی مورد نیاز، شناسایی بیماری‌های دیابتی و پیشگیری‌از بیماری‌های قلب و عروق سازمان بهزیستی برای کمک به مراکز ترک اعتیاد غیر دولتی و همچنین از طریق سازمان تربیت بدنی برای احداث و تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و توسعه فعالیت‌های ورزشی هزینه شود. از اعتبار ردیف فوق‌الذکر شصت درصد (60%) مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و چهل درصد (
40%) مربوط به سازمان تربیت‌بدنی می‌شود. از سهم وزارت بهداشت و سازمان تربیت‌بدنی پنجاه درصد (50%) اعتبارات هزینه‌ای و پنجاه درصد (50%) اعتبارات تملک‌دارایی سرمایه‌ای می‌باشد. پنجاه درصد (50%) از سهم سازمان تربیت بدنی در این بند به توسعه ورزش روستایی اختصاص می‌یابد.
آئین‌نامه اجرایی این بند توسط وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی و سازمان‌تربیت‌بدنی جمهوری اسلامی ایران تهیه و ظرف مدت سه ماه به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
چ ـ به دولت اجازه داده می‌شود برای حمایت از بخش غیر دولتی و ممانعت از اضافه پرداخت اقشار مختلف جامعه تا سقف یکصد میلیارد(100.000.000.000)ریال از محل اعتبار ردیف 503610 قسمت چهارم قانون بودجه برای پرداخت بخشی از سود تسهیلات بانکی به سازندگان بیمارستانی به بانکهای عامل پرداخت نماید.
کلیه واحدهای درمانی استفاده کننده از این تسهیلات ملزم به ارائه تعهد نسبت به رعایت تعرفه‌های مصوب هیأت وزیران خواهند بود.در صورت عدم اجرای تعهد مربوطه، گروههای مذکور موظف به پرداخت وجوه دریافتی به نرخ روز خواهند بود.
ح ـ درچهارچوب مفاد بند(ج) ماده(145) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، پانزده درصد (15%) از اعتبارات طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای فصل مربوطه برای کمک به احداث بیمارستان توسط بخش غیردولتی در کلیه شهرها بجز شهرهای مرکز استان (مرکز استان‌‌های مناطق محروم از این امر مستثنی هستند) اختصاص می‌یابد، بنحوی که تا بیست و‌پنج درصد‌(25%) هزینه احداث این بیمارستانها تأمین و در اختیار این گروهها قرار ‌گیرد. وجوه مذکور به عنوان هزینه قطعی تلقی می‌شود.
خ ـ وزارت مسکن و شهرسازی موظف است برای کمک به احداث بیمارستان توسط بخش غیر‌دولتی در کلیه شهرها به جز شهرهای مرکز استان (مرکز استان ‌های مناطق محروم از این امر مستثنی هستند) زمین رایگان در مناطقی که امکان آن وجود داشته باشد در اختیار آنها قرار دهد.
بخش غیر دولتی به مدت حداقل 20 سال مجاز به تغییر کاربری واحدهای درمانی احداث شده نخواهد بود.
آئین‌نامه اجرایی این بند توسط وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رفاه و تأمین اجتماعی، مسکن و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
د ـ به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه داده می‌شود:
1 ـ با رعایت استاندارد مربوطه به ازای ثبت هر قلم دارو یا مواد اولیه آن توسط شرکتهای خارجی یا نمایندگی آنان در داخل کشور و ثبت هر کارخانه تولید کننده فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و غذایی یا مواد اولیه و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی آن توسط شرکتهای خارجی یا نمایندگی آنان در داخل کشور معادل پنجاه و چهار میلیون (54.000.000) ریال و برای ثبت هر قلم فرآورده‌های مذکور مبلغ نه‌میلیون (9.000.000) ریال دریافت و به حساب درآمد اختصاصی موضوع ردیف 140104 قسمت سوم این قانون واریز نماید.
2 ـ از متقاضیان صدور، تجدید و انتقال هر فقره پروانه کسب، محل تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی بابت صدور کارت بهداشتی محل‌های کسب فوق مبلغ یکصد هزار (100.000) ریال و بابت صدور کارت بهداشتی و آموزش هر نفر از کارکنان مراکز مذکور مبلغ سی هزار (30.000) ریال دریافت و به حساب 140120 قسمت سوم این قانون واریز نماید. در صورت عدم مراجعه افراد واجد‌شرایط جهت اخذ کارت بهداشتی برای بار اول معادل 5 برابر هزینه صدور کارت از آنان دریافت و مبلغ جریمه به حساب درآمد اختصاصی ردیف 150109 قسمت سوم این قانون واریز می‌شود. در صورت عدم مراجعه برای بار دوم پروانه کسب آنان لغو خواهد شد.
دریافت هرگونه وجهی علاوه بر مبالغ فوق تحت هر عنوان ممنوع می‌باشد.
3 ـ در صورت لزوم به بازدید از شرایط خوب ساخت (GMP) کارخانجات داروسازی و آرایشی، بهداشتی، پزشکی و آزمایشگاهی، موادغذایی و مواد اولیه آنها به ازای هر نفر اعزامی، از شرکتهای تولید‌کننده خارج از کشور معادل چهل و پنج میلیون (45.000.000) ریال دریافت و به حساب درآمد اختصاصی ردیف 140104 قسمت سوم این قانون واریز نماید. معادل وجوه واریزی در اختیار وزارت‌بهداشت، درمان وآموزش پزشکی قرار می‌گیرد تا صرف‌هزینه‌های انجام مأموریت‌‌های مذکور شود.
4 ـ برای نظارت بر مراکز تولید و توزیع مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و همچنین مراکزی که در زمینه‌های فوق خدماتی را ارائه می‌کنند از افراد حقیقی و یا حقوقی که صلاحیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأیید شده است استفاده نماید.
ذ ـ وزارت رفاه و تأمین اجتماعی مکلف است در سال 1386 در صورت بستری شدن اقشار محروم و مستضعف که تحت پوشش هیچگونه بیمه درمانی قرار ندارند حسب مورد نسبت به بیمه نمودن آنان از طریق سازمان بیمة خدمات درمانی تا سقف نهصد و هفتاد و هشت میلیارد(978.000.000.000)ریال از محل اعتبار ردیف 129109 قسمت چهارم این قانون اقدام نموده و آنها را به طور رایگان بیمه نماید. این بیماران هنگام بستری شدن در بیمارستان‌های دولتی، برای بستری شدن ده‌درصد (10%) و برای بیماران سرپایی سی‌درصد (30%)‌ هزینه‌ها را (فرانشیز) پرداخت خواهند کرد.
وزارت رفاه و تأمین اجتماعی مکلف است براساس ماده(91) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، کلیه روستاییان و اهالی شهرهای با جمعیت کمتر از بیست هزار‌نفر را که تحت پوشش هیچ نوع بیمه خدمات درمانی نمی‌باشند به طور رایگان و از محل اعتبار ردیف 129109 قسمت چهارم این قانون تحت پوشش خدمات درمانی قرار داده و حداکثر ظرف نیمه اول سال 1386 دفترچة بیمة درمان آنان را صادر و تحویل نماید.
ر ـ به ‌سازمان تأمین اجتماعی اجازه داده می‌شود درسال 1386 برای ارایه تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت مسکن، ودیعه مسکن، ازدواج دانشجویان و جوانان و هزینه مربوط به خدمات مشاوره‌ای در زمینه بهداشت روانی، فردی و اجتماعی مبلغ پانصد میلیارد (500.000.000.000) ریال را از محل درآمد و ذخایر خود با تصویب شورای عالی سازمان تأمین‌اجتماعی به کارگران‌و مستمری بگیران و شرکتهای تعاونی مسکن کارگران مشمول و متقاضیان ایجاد مراکز توانبخشی، مهدکودک‌و شبانه‌روزی بخش کارگری، بیمارستان‌های آموزشی و مراکز بهداشتی ـ درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و بیمارستان‌های آموزشی دانشگاههای غیردولتی بپردازد. همچنین اصل تسهیلات فوق الذکر و سود حاصل که ازطریق بانک رفاه کارگران پرداخت می‌شود، از هر نوع کسور بانکی و مالیاتی معاف بوده و عیناً به سازمان‌تأمین اجتماعی در تاریخ سررسید باز خواهد گشت.
خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان، جانبازان بیمه‌شده تأمین اجتماعی در استفاده از این تسهیلات از اولویت ویژه برخوردارند.
ز ـ در اجرای قانون اصلاح قانون تحویل خودروی مناسب از نظر جسمی و حرکتی به جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مصوب 26/10/1378 به بنیاد شهید و امور ایثارگران اجازه داده می‌شود برای تأمین خودرو مناسب از منابع بانکی، اعتبارات مورد نیاز را دریافت داشته و دولت موظف است بازپرداخت اصل و سود تسهیلات دریافتی را (چهل درصد (40%) سهم دولت بابت سود و کارمزد تسهیلات به جانبازان) تضمین و در بودجه سال 1386بنیاد شهید و امور ایثارگران منظور نماید.
ژ ـ در اجرای قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی مصوب 21/2/1383، مبلغ یک هزار و پانصد و شانزده میلیارد و هشتصد میلیون (1.516.800.000.000) ریال اعتبار ردیف 503783 قسمت چهارم این قانون برای اجرای برنامه بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اختصاص می‌یابد.
س ـ به منظور کمک به پیشگیری از بروز و تشدید آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی به ویژه کودکان خیابانی و بی‌سرپرست، دختران و زنان پناه جو، مبلغ پنجاه و شش میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون (56.880.000.000) ریال اعتبار از ردیف 131500 (سازمان بهزیستی کشور) قسمت چهارم این قانون برای امور فوق اختصاص می‌یابد. وزارت کشور مسؤولیت نظارت بر حسن اجرای این بند را به عهده دارد.
ش ـ در اجرای مفاد قانون تأمین زنان و کودکان بی‌سرپرست مصوب 24/8/1371 و آئین‌نامه اجرایی مربوطه و در راستای سیاست توانمند‌سازی و کاهش فقر افراد نیازمند و اجرای مفاد ماده(95) و بند(ج) ماده(97) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اعتبار مورد نیاز به مبلغ پانصد میلیارد (500.000.000.000)ریال از محل ردیف 503935 قسمت چهارم این قانون به تناسب جمعیت مستمری‌بگیر در اختیار کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و سازمان بهزیستی کشور قرار می‌گیرد تا صرف موارد مزبور شود.
ص ـ به منظور پایداری و گسترش فرصت‌های شغلی ایجاد شده، دولت مکلف است مددجویان تحت پوشش بخش اشتغال و خودکفایی کمیتة امداد امام خمینی(ره) را تحت پوشش کامل بیمة تأمین‌اجتماعی قرار دهد. سهم کارفرما و بیمه شده برای پوشش چهل و یک هزار (41.000) نفر از محل اعتبار کمیته امداد امام خمینی(ره) تأمین می‌شود.
ض ـ وزارت رفاه و تأمین اجتماعی مکلف است از محل اعتبارات ردیف 503916 قسمت چهارم این قانون، ده بیست و هفتم حق بیمه رانندگان حمل‌و نقل عمومی که فاقد هر‌گونه پوشش بیمه‌ای باشند و بیست بیست و هفتم حق بیمه خادمین ثابت مساجد و کارگران باربر(حمال) را با همکاری وزارتخانه‌های راه و ترابری، کشور و سازمان اوقاف وامورخیریه و وزارت کشور(شهرداری‌ها) پرداخت نماید.
ط ـ به منظور تأمین یارانه دارو و شیرخشک اعتبار ردیف‌های 503788 و 503930 جمعاً به مبلغ دو‌هزار و یکصد و بیست و هفت میلیارد و سیصد میلیون (2.127.300.000.000) ریال براساس پیشنهاد وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رفاه و تأمین اجتماعی و تصویب شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی به عنوان یارانه دارو و شیرخشک دراختیار دستگاههای اجرایی ذی‌ربط قرار خواهد گرفت.
مبلغ ششصد و بیست و سه میلیارد (623.000.000.000) ریال اعتبار در قالب ردیف 503917 قسمت چهارم این قانون به منظور ذخیره‌سازی استراتژیک داروهای حیاتی در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد.
ظ- به منظور بهبود خدمات به محرومین و اقشار آسیب‌پذیر و ساماندهی تمرکز خدمات قابل ارائه به آنان، خدمات حمایتی به محرومین و اقشار نیازمند توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و خدمات پیشگیری و توانبخشی توسط سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
آیین‌نامه اجرایی این بند ظرف مدت یک‌ماه از زمان تصویب این قانون بنا به پیشنهاد مشترک وزارت‌رفاه و تأمین اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
ع ـ سازمان بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مکلفند به منظور اجرای طرح بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان کشوری و لشکری اقدامات لازم را انجام دهند. هزینه‌های جاری طرح فوق به نسبت برابر توسط بیمه‌شده، دولت و سازمانهای بیمه‌گر تأمین خواهد شد. آئین‌نامه اجرایی این بند ظرف مدت دو ماه بنا به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
غ ـ پنج درصد (5%) از اعتبارات پژوهش‌های کاربردی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و واحدهای تابعه به منظور انجام تحقیقات پایه‌ای و بالینی برای ارتقاء سطح سلامت جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان اختصاص یابد.
مبلغ پنج میلیارد (5.000.000.000) ریال از اعتبار ردیف 503116 این قانون در اختیار مرکز تحقیقات آسیبهای شیمیایی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله‌الاعظم(عج) قرار می‌گیرد.
ف ـ بیمارستانها و سایر مراکز درمانی تحت پوشش وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رفاه و تأمین اجتماعی کلیه افرادی که با تأیید یگانهای اعزام‌کننده در معرض عوامل شیمیایی جنگی بوده‌اند و بدلیل خفیف بودن یا شناسایی نشدن ضایعات تحت پوشش بنیاد شهید و ایثارگران قرار نگرفته‌اند را بصورت رایگان تحت پوشش مناسب قرار دهند.
ق ـ از اول سال 1386 معادل ده درصد (10%) قیمت نوشابه‌های گازدار قندی تولید داخل و معادل پانزده درصد (15%) به قیمت نوشابه‌های گازدار قندی وارداتی افزایش می‌یابد. تولیدکنندگان و واردکنندگان مربوطه حسب مورد موظفند درآمد حاصل از این افزایش قیمت را به حساب درآمد عمومی ردیف 160123 قسمت سوم این قانون واریز نمایند.
شصت درصد (60%) درآمد حاصله تا مبلغ پانصد میلیارد (500.000.000.000) ریال از محل ردیف 503946 قسمت چهارم این قانون در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد تا به منظور پیشگیری، آموزش، تغییر زندگی و غربالگری بیماران دیابتی و بیماران قلبی و عروقی و کمک به هزینه درمان بیماران بی‌بضاعت مبتلا به دیابت و کمک به انجمن های غیر دولتی ذیربط هزینه گردد.
ک ـ سازمان بیمه خدمات درمانی مکلف است در سال 1386 تمامی اعتبارات ردیف‌های مربوط به بیمه درمان را صرفاً به پرداخت سهم سازمان در درمان بیمه‌شدگان اختصاص دهد. سازمانهای بیمه‌گر خدمات درمانی موظفند هشتاد درصد (80%) صورتحساب‌های ارسالی از سوی بیمارستانهای طرف قرارداد را قبل از رسیدگی حداکثر ظرف دو هفته بعنوان علی‌الحساب و بقیه مطالبات مؤسسات و مراکز بهداشتی، درمانی را حداکثر تا سه ماه پس از تحویل اسناد مربوطه به نماینده رسمی سازمان مزبور پرداخت نماید. در صورت عدم اجراء حکم این بند سازمانهای بیمه‌گر موظف به تأمین ضرر و زیان حاصله می‌باشند. آئین‌نامه اجرایی این بند توسط وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و تا آخر فروردین ماه 1386 به‌تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
گ ـ به منظور ایجاد آمادگی بیشتر و حفظ توان مقابله در برابر حوادث و سوانح غیر مترقبه، دولت مکلف است پانزده درصد (15%) از اعتبارات پیش بینی شده در ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تا سقف یکهزار و سی و پنج میلیارد (1.035.000.000.000)ریال را برای مقابله با حوادث و سوانح در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار دهد تا صرف انجام وظایف مذکور در قانون اساسنامه آن جمعیت شود.
ل ـ در سال 1386 بیمه شدگان مشمول مقررات قانون تأمین اجتماعی که دارای حداقل ده سال سابقه پرداخت حق بیمه و دارای شصت سال سن برای مردان و پنجاه و پنج سال سن برای زنان می‌باشند از جزء(3) بند(ب) قانون اصلاح تبصره(2) الحاقی ماده(76) قانون اصلاح مواد(72) و (77) و تبصره ماده(76) قانون تأمین اجتماعی مصوب 1354 و الحاق دو تبصره به ماده (76) مصوب 1371 مستثنی بوده و در صورت درخواست بازنشستگی ، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه نسبت به پرداخت مستمری بازنشستگی آنان تا مبلغ یکهزار و سیصد و شصت و پنج میلیارد(1.365.000.000.000)ریال از محل منابع داخلی خود اقدام نماید.
م ـ قانون هیأت امنای صرفه جویی ارزی به قوت خود باقی است و لغو آن مستلزم ذکر نام بطور خاص است.
ن ـ به دولت اجازه داده می‌شود کلیه بیمارستانهای نیمه دولتی را که عملیات ساختمانی آنها تا پنجاه درصد (50%) پیشرفت فیزیکی دارد به منظور تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری با هدف خیرخواهانه به اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی بلاعوض واگذار نماید.
اسناد مالکیت اینگونه بیمارستانها پس از ده (10) سال بهره‌برداری مشروط به رعایت تعرفه‌های درمانی وزارت بهداشت به اشخاص مذکور واگذار خواهد شد. تغییر کاربری این بیمارستانها امکان‌پذیر نمی‌باشد.
آئین‌نامه اجرایی این بند مشترکاً توسط وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظرف مدت یک ماه تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
و ـ سازمان تأمین اجتماعی موظف است در سال 1386 به کسانی که بیش از ده سال حق بیمه پرداخت نموده و به سن شصت سال رسیده‌اند متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه حقوق بازنشستگی پرداخت نماید.
هـ ـ در سال 1386 کارفرمایان واحدهای صنفی با پرداخت حق بیمه با نرخ مشابه کارگران می‌توانند در واحدهای خود بیمه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 10

خانه پیوست قوانین تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور